Dit doen wij



Optimalisatie is de basis

Jouw website en bedrijf zo optimaal mogelijk neerzetten. Voor jouw klanten.


 

Optimaliseren van een website is meer dan de zogenaamde SEO (search engine optimalisation).

Uiteraard is het verhogen van de vindbaarheid in zoekmachines van primair belang. Het garandeert echter niet dat je ook bezoekers krijgt.

Bovendien wil je niet alleen bezoekers, je wilt klanten. Dat vereist een complete aanpak.

Relevante content, foutloze techniek, functionele opbouw met juiste zoekwoorden, passende vormgeving en het onderhouden van klantencontact.

Wat wij doen, doen we voor je klanten. En daarmee voor jou. Maar dat is de volgorde.

Content
Techniek
Opbouw
Design
Klantcontact

Dit is wat wij voor je kunnen doen

Hieronder een overzicht van onze werkzaamheden


 


Nieuwe Website


Of je nu low-budget wilt beginnen of een complete professionele site wilt opzetten, dat kan allemaal. Wil je het maken en onderhouden van de website helemaal uit handen geven of juist zoveel mogelijk zelf doen? Ook dat is geen probleem. Elke website is maatwerk.

Responsive

Uiteraard bouwen wij nieuwe websites altijd volgens responsive webdesign. Dit houdt in dat we streven naar een zo optimale webervaring op een breed scala van apparaten.

We bouwen 1 website die de weergave aanpast voor desktop, tablet en mobiele apparaten. Wij gebruiken o.a. Bootstrap en Skeleton. In een aantal gevallen kan ook gekozen worden voor fluid of adaptive webdesign.

Met of zonder CMS

Afhankelijk van de wens van de opdrachtgever en de functionaliteit van de website kiezen wij de best passende techniek.

Dat kan statische HTML5 zijn of als er een content-management- systeem (CMS) gewenst is dan bouwen we in WordPress, Joomla of Drupal. Zijn er bijzondere applicaties nodig? Ook die kunnen wij (in)bouwen.

Onderhoud

Voor het onderhoud van een geoptimaliseerde website kun je een onderhoudscontract bij ons afsluiten. Werkzaamheden zijn o.a. plaatsen en aanpassen van teksten en afbeeldingen, Google analytics en evt Adwords bijhouden.

Onderhoudscontracten (PDF) worden voor een jaar afgesloten.


 


Optimalisatie


Niet schrikken, een website is niet voor jou. Maar voor je klanten. Zij moeten jouw website kunnen vinden, als vanzelf door je website bewegen, helder aangesproken worden. Je moet je doelgroep dus van binnen en buiten kennen. Zodat je zoekwoorden en content blijvend aansluiten. Het internet is constant in beweging, met onze hulp kun je er voor zorgen dat je website mee beweegt.

Zoekwoorden onderzoek

Als uitgangspunt voor het optimaliseren van de content, de site opbouw en de meta tags wordt gebruik gemaakt van een zogenaamd zoekwoorden onderzoek. Standaard is voor dit onderzoek 1 gesprek nodig, waarbij je vragen gesteld worden om het doel en de doelgroep van de website te bepalen: wat heb jij te bieden, wat zoeken mogelijke klanten, hoe zoeken ze en met welke woorden zoeken ze.

De ervaring leert bovendien dat een goed zoekwoorden onderzoek tevens helderheid over de eigen bedrijfsvoering verschaft. Wat op een website onduidelijk is, is vaak ook niet helemaal duidelijk in de bedrijfsvoering.

Een standaard zoekwoorden onderzoek kost ongeveer 5 uur, waarvan 1,5 uur in gesprek.

Content management

De kern van elke website is de content, of inhoud, waaruit de website is opgebouwd. Sluit de content aan bij de vraag van de potentiele klant, worden de juiste zoekwoorden gebruikt, kloppen de afbeeldingen bij het beeld dat je wilt geven, is de content relevant en volledig, zijn de koppen scherp en helder genoeg, is de navigatie helder, zijn er voldoende linken van en naar de website?

Om blijvend aan te sluiten bij de behoeften en vragen van de doelgroep is het zinvol om de content regelmatig aan te passen en/of uit te breiden. Dat helpt bovendien ook bij de ranking van google.

Het internet is constant in beweging, met onze hulp kun je ervoor zorgen dat je website mee beweegt.

Analytics

Bij elke website bouwen wij standaard Google Analytics in. Analytics geeft je inzicht in hoe bezoekers je website gebruiken. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel mensen je website bezoeken, hoe ze binnenkomen, welke pagina's bezocht worden.

Wij melden tevens elke website aan bij Google Webmastertools. Hierdoor kun je inzicht verkrijgen in de positie die jou website heeft volgens Google.

Beide platforms verschaffen je waardevolle informatie over de stand van zaken van je website en bieden bovendien de mogelijkheid om aanpassingen te implementeren en te monitoren.

 


Project management


Naast de website behoefte aan meer ondersteuning? Voor een speciaal project, stroomlijnen van gehele communicatie, implementeren van huisstijl of het beheren van sociale media? Wij bieden een totaal pakket wanneer het gaat om de marketing van een bedrijf.


Totaal pakket

Een website is slechts een onderdeel van het gezicht van je bedrijf. Wij worden graag betrokken in het hele marketingplaatje. Ook nemen wij een centrale positie in als een project, bedrijf of opdrachtgever daar behoefte aan heeft. Uiteindelijk gaat het erom dat je bedrijf zo sterk mogelijk neergezet wordt. Of dat nu om een website, webwinkel of presentatie gaat.

Huisstijl

Wil je het (nieuwe) design van de website doortrekken naar een huisstijl (bijvoorbeeld van logo, visitekaartje, briefpapier, offertes, flyer) dan kan dat natuurlijk. Wij maken gebruik van verschillende grafische vormgevers met ieder eigen stijl en kwaliteiten. Ook werken wij met verschillende printers en drukkers zodat wij een breed scala aan mogelijkheden en prijsklassen kunnen aanbieden.

Sociale media

Sociale media zijn voor elk bedrijf een manier voor het aangaan en onderhouden van een relatie met (potentiele) klanten. Wij kijken per branche en bedrijf wat een zinvolle sociale media strategie is. Die kunnen wij voor je opzetten en als je wilt onderhouden.




Kennis delen


Kennis is macht. Kennis delen is vooruitgang.

Er zijn ondernemers die niets willen weten over het hoe en wat van websites. Die doen waar ze goed in zijn en laten het webwerk aan de specialist over. Prima natuurlijk.

Maar wil jij nu wel graag iets, veel of alles zelf doen, maar weet je niet precies hoe? Dan kun je altijd contact met ons opnemen. Wij zijn niet gierig met onze kennis en bieden graag hulp en begeleiding. Wij kunnen een xml sitemap voor je maken, maar leggen je net zo graag uit hoe je het zelf doet.

Ben je geen klant en heb je een vraag of wil je informatie? Gewoon mailen, als we iets voor je kunnen doen helpen we je graag verder. Alleen als je vraag te bewerkelijk is, kan dat niet gratis. Dat laten we je dan natuurlijk ook gelijk weten. Vragen kost niks.

Hier kun je alvast veel informatie vinden



 


Workshops

Workshop website optimalisatie voor beginners

Speciaal voor startende ondernemers die gelijk goed met een website van start willen gaan. Als startende ondernemer ben je klaar om je bedrijf te starten. In je plannen heb je de bouw van een website meegenomen, maar veel verder heb je je er niet in verdiept. En dan moet je een webbouwer vinden. Of je hebt je voorgenomen het zelf te gaan bouwen. Al snel zul je merken dat je daarin keuzes moet maken die niet allemaal even makkelijk te nemen zijn.

In de workshop voor een optimale website worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • wat voor systemen bestaan er om websites mee te bouwen, wat zijn de voor- en nadelen?
  • zelfbouwen en onderhouden of uitbesteden?
  • waar moet je op letten bij het (laten) bouwen van een website (technisch, inhoud en eigendom)
  • domeinen en hosting
  • prijzen en offertes, waar moet je op letten?

De workshops worden gegeven in groepen van 6 - 10 personen en hebben een interactief karakter. We gaan aan de slag met de bedrijfsplannen van de deelnemers. Hierdoor krijgt elke deelnemer een goed beeld welke website bij hem/haar past en welke niet. Voor meer informatie over de workshop of aanmelding kun je contact met ons opnemen.


Advies

Misschien loop je al een tijdje rond met het idee een nieuwe website te beginnen, maar zie je door de bomen het bos niet, of zie je ook de bomen niet? Dan kan een adviesgesprek je wellicht verder helpen.

Of misschien ken je iemand die wel wat advies kan gebruiken? Een adviesgesprek kado geven is dan wellicht een goed idee! Neem hiervoor contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.

Website evaluatie

Wil je weten hoe je website erbij staat?

Wij bekijken je site uitgebreid: zowel naar het technische gedeelte als naar opbouw, content en vormgeving. Belangrijk onderdeel is ook om te controleren of je wel de juiste zoekwoorden op je website hebt gebruikt.

Je krijgt een evaluatierapport met daarin onze bevindingen en een lijstje aanbevelingen (als die er zijn natuurlijk). Je krijgt ook een indicatie van de kosten in het geval je wilt dat wij de aanbevelingen uitvoeren.

Uiteraard is de evaluatie vrijblijvend. Er zijn wel kosten aan verbonden, deze zijn afhankelijk van de soort website en liggen meestal tussen de 100 en 250 euro (ex BTW).

Laat je de aanbevelingen door ons uitvoeren, dan worden de evaluatiekosten in mindering gebracht op je rekening. Het kost je dan dus helemaal niets!

Een evaluatierapport bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Onderzoeksvraag en conclusie
  • Technische analyse
  • Site opbouw
  • Content / tekst / lay-out analyse
  • CMS (evt)
  • Zoekwoorden analyse
  • Aanbevelingen
  • Indicatie van de kosten
  • Hoe verder


evaluatie aanvragen


Onze werkwijze

Zo ziet onze werkwijze er bij een nieuw project over het algemeen uit


1.Concept

Doel en doelgroep bepalen

2.Opzet

Functionele opzet met passend design

3.Bouwen

Content, tags en tools invoegen

4.Volgen

Wat gaat goed en wat valt er nog te verbeteren?


Wij houden van ons werk

en dat delen wij graag


Speciaal voor ZZP en MKB